Flytta ut?

Vad nere på stranden idag igen...
Riktigt jävla gött i vattnet, varmt och skönt och inte överdrivet med folk.

Och på vägen dit så hittar vi en död säl i en svart plastsäck....Fullt med flugor och kroppsvätskor...
Skit svinigt.... Men nyfiken som man är kan man ju inte låta bli att glo lite.
Det såg först ut som en grillad gris..... min morsa sa att det var det medan jag höll fast vid att det var en säl.
Och när vi frågade grannen som tydligen var den som hittat den på stranden (död redan) Så hade han lagt den i säcken, tills någon från något museeum kommer och ska hämta den för att obducera den.
Men nyfikna som folk är så ska dom ju alltid slita upp svarta påsar vid stranden.... kanske hoppas dom på att stöta på ett uppspolat lik? Deras största dröm typ.

Hoppas dom hämtar den snart så inte små barn går där och tallar och sedan stoppar handen i munnen... blir dom garanterat sjuka.. usch.

Imon ska vi upp till kungälv och vandra omkring lite, vet inte exakt vad vi ska göra... bara en liten utflykt antar jag.

Hittade en tråd på ett forum idag som jag blev lite fundersam över, visserligen är det i princip bara mansgrisar och pack på det forumet.
Men de debatterade om när man ska flytta hemifrån egentligen. Jag är 18 har och inga tankar på att flytta hemifrån än på några år.
Dels för att jag har det perfekt hemma och jag står min familj väldigt nära.
Sen så för att jag pluggar som en galning och har inte tid för att extrajobba osv... och de små pengar de skulle blivit åt det skulle ändå inte räckt till hyran.
Och om man inte klarar av hyran så ska man inte flytta hemifrån tycker jag... såvida man inte har problem med att bo hemma, då har man inget direkt val.

Jag känner heller inte riktigt någon kompis jag skulle klara av att bo tillsammans med, som skulle kunna vara en lösning.

Visst skulle det vara as gött att ha eget... men måste man ju kunna klara det med.

Iallafall... i forumet så skriver runt 90% att man är knäpp i huvudet eller störd om man inte flyttat ut när man fyllt arton, och är man 24 och bor hemma är det ju defenitivt något hel galet.
Är det någon som håller med om detta?
Jag menar, så länge som man måste plugga i dagens läge för att kunna få ett någorlunda bra jobb i dagens läge så ser jag inte alls något fel i att bo hemma tills man kan försörja sig själv.. vilket då blir ganska sent. Tills man gått ut högskola eller i vissa fall gymnasiet.

Kan bli lite störd när jag läser sånna grejer.... tror inte ens min morsa skulle låtit mig flytta hemifrån nu.
Medan vissa män på det forumen ville kasta ut sina 23 åriga och yngre barn, för att lära dom stå på egna fötter.

Nästan alla jag känner bor hemma.... och de är ändå 18 - 23 år gamla.............
De som jag känner som flyttade ut vid 18 eller yngre har vart sådana som haft det riktigt svårt i familjen.. ex. alkholist föräldrar och liknande.

Någon som vill dela med sig av synpunkter? När flyttade ni ut? eller kommer ni kasta ut era barn när de fyller 20 och inte visar några tecken på att leta lägenhet?

Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Såg på Lyxfällan häromdagen, då var det en kille som var 24 som blev tvungen att flytta ut, men han jobbade och tjänade MEST i hela familjen och betalade inte ett öre. Ska man bo hemma över 20 tycker jag att man ska hjälpa till på något sätt i alla fall :) Speciellt om man jobbar. Jobbar man inte får det väl bli på annat sätt. Personligen känner jag idag att jag inte skulle vilja sitta och betala för mina barn när de faktiskt är myndiga. Man har ju heller ingen skyldighet att försörja sina barn då. (sen om man känner sig skyldig att göra det är en annan sak ;P )



Själv flyttade jag ut.. jag var nog 20 eller 21. Till världens finaste etta. sakna Men jag jobbade. :)



Oj, vad långt det här blev :) Ha en riktigt bra dag!

2008-07-31 @ 08:52:17
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0