Förkortat sommarlov?

Läste i Metro idag att någon fått för sig att dom vill förkorta sommarloven för oss studenter.
Vi har nu ca 10 veckor långt sommarlov och dom vill förkorta det till 5 veckor.
Jag hoppas verkligen INTE att det går igenom. Försöker dom knäcka våran generation helt och hållet? inte nog med att vi måste gå i skola ca 18 år och plugga som idioter samtidigt som vi ska jobba för att få arbetserfarenhet för att sedan kunna få ett hyffsat jobb...(Helluuu fritiden, where are youuu?)... Jag tror nog vi behåller dom veckorna av sommarlovet.

Ungefär 50% av de jag känner har eller har haft eller kommer nog förmodligen få magsår, Jag själv har haft magkatarr, men det är lugnare nu, men jag är inte långt borta många gånger, men huvudvärk och illamående är man ju däremot varenda dag nästan.
Och nu är det ju svårare att få bli sjukskriven också.. vad är dom ute efter egentligen, effektivitet? det blir ju nästan lite motsatt effekt tycker jag.

Många ungdomar sommarjobbar de första 4 veckorna av sommarlovet ändå, så dom vill kunna ha den sista delen av lovet att slappa, inte behöva slappa i 1 vecka och sen tillbaks till skolan.

Men enligt de som vill förkorta det så är det positivt för att det kan förkorta utbildningar på 1 år.. Woooow.. ett år.. (Sarkasm)
Och för att ungdomarna ute i ghettot inte har något att göra under lovet.... det kan jag däremot förstå, jag bor ju själv i ett så jag ser ju hur det ser ut, men samtidigt så reser ungefär 90% iväg, oftast hem till släkten i hemlandet.
Men.... det är då det ända positiva isåfall, att dom inte ska bli uttråkade..... Men om man kollar på det såhär, så är ju oftast (Jag säger inte alltid eller alla) de personer som driver runt och förstör och sådant under loven inte sådana som har bra betyg i skolan och som behöver detta sommarlov för att faktist få tillbaks sin hjärna och sin Sanity.
Och jag pratar som någon som förr umgicks i sådana kretsar så det är inte så att jag bara har massa förutfattade meningar eller så.

Jag hoppas iallafall att det INTE INTE INTE går igenom för då fan blir jag arg.
Men dom snackade om detta förra året med och året innan det och det blev ju inget av det.. så hoppas hoppas!
Hoppas med mig!


***

Jag lyckades faktist läsa de 111 sidorna eller vad det var, som jag skulle läsa till engelskan... vilket nästan ingen annan hade gjort, så för en gångs skull så var jag den enda som vart duktig ;P
Boken har faktist blivit intressant och vi ska läsa ut den tills nästan torsdag, nice.

Det är föresten konstaterat nu, min Svenska B lärare är gravid.. Fan.
Nejda, jätte skoj för henne... men hon är verkligen den bästa läraren i hela skolan, kommer sakna henne =/
Det gick bara poff så har hon värsta magen, hemskt vad snabbt det går från att se en liten mage, sen nästa vecka så ser den ju nästan färdigbakad ut.  Men magen har väll sina växperioder kanske då det går snabbt.


Ska se vad man kan hitta på förnått nu... jag är lite smått uttråkad och hungrig. har bara ätit en macka idag, imorse.
Men det finns verkligen Nada hemma, men jag orkar inte vänta på att min morsa slutar på att laga till köttfärsen... Hmmm.

What to do, what to do.....

Någon som har recept på någon maträtt man kan slänga ihop på smulor?
Ha en skön torsdag, det är ju faktist fredag imon! skööönt =)

Kommentarer
Postat av: emma

Va kul att du fortfarande läser trots min frånvaro . Tack :D
Hur är allt?

2008-05-15 @ 22:12:04
URL: http://litenemma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0