Sagan om ringen.

Läste ut min kära serie igår, "Sagan om drakens återkomst" och sista boken kommer ut nästa år, förhoppningsvist.

Jag tänkte läsa "begynnelsen" som är en prolog till serien, men på baksidan så stod det att det är del 1 av 3 av prologen... så jag fick ingen direkt lust att läsa den ifall de inte kommer ut fler av dem heller.

Så jag tog fram "Sagan om ringen" som jag velat läsa länge nu, men aldrig riktigt fått tumen ur och gjort!
Men t.ex. karaktären Samwise "Sam" Gamgi översatt till svenska heter "Sam Vismannen" vilket känns helt fel efter att ha sett filmerna där han heter Samwise.... Hmmm.
Hoppas böckerna är bra, filmerna är ju jävla bra!

image136

Nu ska jag äta nudlar, och slappa lite =)

Kommentarer
Postat av: Vaniljlatte

Jag kom nästan aldrig igenom första boken.. de är tunga! :/ Men jag håller med dig, filmerna är guld! Och Sam är min lilla favorit.. näst efter Legolas då förstås! *dreggla*

2008-05-07 @ 17:34:02
URL: http://vaniljlatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0