Stan & patriotiska studenter

Phuu.... nu är man hemma.. huvudvärk har man med =/ Tog nyss en tablett så den bör börja värka snart.
Var i skolan lite innan tio för ett muntligt prov i sammhäll A, vilket gick mycket bättre än jag trodde..
Jag satt och pluggade hela kvällen och försökte få in informationen i huvudet... Skulle läsa på om Nordirlands konflikten och lära mig allt om den typ.... urk..
Trodde att det inte skulle funka alls, kändes inte som om någon info fastnade där inne, men det gick bra ändå.. Så nu är jag klar med den kursen, fick VG i slutbetyg och jag är faktist nöjd. Jag hatar samhäll, så det duger jätte fint!
Sen var det Engelska C där vi skulle gå igenom hur vår uppsats skulle gå till, eftersom C kursen är på akademisk nivå så är det lite annorlunda. Får se hur det blir med den uppgiften, blir säkert att jag kommer sitta och traggla med den över sommarlovet.

Efter det var jag i stan och sprang runt, hittade massa billiga linnen som man kan slafsa omkring i.. för det behöver jag verkligen. och en BH som passar och sitter bra! Hade ju sån huvudvärk så jag orkade inte med mer, annars behöver jag leta efter en klänning. Men det får bli någon annan dag.

Något som jag inte förstår, som man ser nu överallt i stan när alla tar studenten, är dessa som har med sig sina egna länders flaggor? what's up with that? Det är ju faktist så att den svenska flaggan iomed studenten representerar att man tagit studenten i sverige....  Därför har vi svenska flaggan där. så Why?
Stör mig något enormt på att sverige och svenskar inte får vara patriotiska och att svenska flaggan är något fel, medan alla andra ska springa runt och skrika "Mitt land är bäst" och kalla svenskar för rasister ifall vi gör samma sak. Tråkigt att det ska vara så.

Nej nu ska jag slappa tills huvudvärken går över =/ och plugga sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0