Hur man gör ett måste, till något roligt?

Jag hade bestämt mig för att istället för att gå på idrotten och vara med på fotboll och allt annat som är helt omöjligt för mig, så ska jag tenta av idrott och hälsa A.

Vad man ska göra då, är att under ca 3 månader (allt ska vara klart innan den 9/1 -09)

  • 25h dokumenterad fysisk aktivitet (Med intyg från t.ex. gym eller liknande, så man inte fuskar)
  • Simprov på 800 meter
  • 2 fördjupningsuppgifter - 5 sidor om ergonomi, 5 sidor om träningslära
  • Tenta på en hel bok - Idrott, hälsa och livsstil.
  • Konditions test (Beep test)
  • Styrke prov - 40 rygg, 20 arm, 35 mage (mage ska vara under 1 minut)

Det ända jag oroar mig över är själva tentan som ska vara om mindre än 3 veckor (11/11), för jag har inte ens fått tag på boken än. Plus att jag inte är något plugghuvud.

Men restererande är det nog ingen fara med
styrke provet är inga problem, jag har redan kollat om jag kan det, vilket gick problemfritt.
Samma gäller nog simprovet.

Beeptestet kommer jag nog dö på däremot.... får ha nog med mig ambulans personal o grejer.....
Med tanke på att Godkänt är efter 15 minuter springande och mina luftrör brukar reagera efter att ha sprungit i bara några minuter. (har astma) Så vet jag inte hur jag ska göra, har ju läkarintyg som jag fick av min läkare.. men jag tycker det verkar så mesigt, som en ursäkt för att man ska slippa göra något som alla andra är tvungna att göra, astma eller inte?
Har inte riktigt bestämt mig med det ännu.



Men jag hade tänkt,  att eftersom jag hatar allting som har med träning och röra på sig o göra, jag är en riktig slöfock.
Så ska jag ta det som ett sorts expriment istället.
25 h på drygt 2 månader är ungefär 3h träning i veckan.

Om jag också lägger av med en del av allt godis jag käkar kilovist av varje dag, så borde man nog kunde se resultat!

Så jag har tänkt skriva upp vikt och mått och sen efter jag tentat av idrotten så ska jag mäta igen!

Om jag gillar resultaten så kan man ju alltid fortsätta, inte lika hårt kanske... men lite slappare...
And if i don't like it? då går jag bara tillbaka till mina gamla vanor.

Jag är ändå ganska nöjd med min kropp som den är.... jag vill inte se ut som alla små tjejerna på stan som ser ut som platta plankor och som om dom ska gå sönder så fort man pratar med dom. No way!


Någon som vill anta en utmaning? träna och äta bättre under 3 månader? Följas åt kanske?


För mig är det ett måste, kan inte direkt slippa undan.... om jag inte vill ha IG i idrott då det vill säga.... vilket är omöjligt för mig.



Någon som är sugen?

Kommentarer
Postat av: Lilo

Aha! Vilka stora fåglar du har! spärrar upp ögonen Jag blev så nyfiken på att se vad du hade för "vandaler". Nyttigt ja... Jag borde äta nyttigt och röra mig mer.

2008-10-21 @ 22:32:15
URL: http://liloscrap.blogspot.com
Postat av: Emma

Heja heja! Det bästa är nog att låta sig inspireras...och sätta upp mål. Jag kan heja på dig =)Har sprungit beep mkt med handbollen och vet att man håller på att dö i slutet..men vilja vinner..springer ni svenska eller danska beep? ha det bra!!

2008-10-22 @ 09:17:16
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0