Rymmling

Farsan var på besök förut, skulle hälsa på sin råtta och ungarna (De är ju egentligen hans).
Han hade med sig sin stora hund och råttorna blev oroliga av doften av både en ny person och en hund.
Tog upp en och hade i knät när den fick sig ett ryck och skuttade, så som bara råttbebisar kan göra. Som en kanin, ner på golvet och in under soffan!
Det dumma är att vi har en sån soffa som är bara 1 cm mellan golvet och soffan och så är det trä under tyget.
Så jaa... lycka till o få in handen där, men ungen är ju så liten.
Soffan är dessutom svin tung eftersom det är en bäddsoffa.
Men efter en halvtimmes ficklampe letande och försökt skrämma fram den så ser vi den!
Ser ut som om den sitter fast, men den var förmodligen bara vettskrämd. Stackars råtta!
Skakade och hade sig, när jag la in den i buren igen så dök den huvudstupa ner i syskon högen med svansen rätt upp.
Och sen dess har den legat så.

Stackarn =/


Mitire väckte mig i morse, trodde mobilen ringde, men nej...bara Mitire som kände sig ensam och blev besviken över att det var jag som uppenbarade mig framför henne. Zoommade lite med ögonen och gjorde lite hotsamma huvud bobbningar. (ser ut som om hon nickar våldsamt, inte "matas", utan bobbar med huvudet som jag kallar det)
Måste komma ihåg och täcka över hennes bur så hon inte vaknar kl 6 på morgonen!
Önskar jag kunde fånga hennes bobbningar på film, men dom hon gör det bara ibland.. när hon är på extra "döda Emelie" - humör.
Hon gör det mot mamma ibland med, men då betyder det något helt annat, förmodligen.

Har inte riktigt kommit fram till vad "bobbningarna" betyder riktigt än, eftersom hon gör det i lite olika situationer.. och på olika humör..... Hmmm? När jag går förbi buren och hon är på dåligt humör så brukar hon zooma med ögonen och bobba = hot.
När mamma plockar ut henne så bobbar hon och det ser jag som "upphetsning".
Efter hon attackerat mig och jag skakat loss henne från mitt blodiga finger, så brukar hon med bobba.. lite olika situationer.
När hon gör det med mamma brukar hon lyfta lite på vingarna med..
Någon som har någon aning?
Tror jag ska googla lite...


Jag måste hitta något bra program som klipper videoklipp, har massa bra videoklipp på Mitire, men inte roligt när man hör min syrra i bakgrunden som typ klampar in och brölar "har du sett håårborsten!?"
Och faaan, va lång tid det tar o ladda upp på youtube? eller är det bara jag som gör fel?
Det tar typ 10 minuter för en 1 minuts film att ladda.... och vi har bra bredband? Hur orkar vissa ladda upp 10 filmer per dag?



---

Det hela slutade med att jag kom på att jag hade massa bilder och filmer på dropshots, och allt går myyyycket smidigare där.
Och vips så var det fixat!

Kommentarer
Postat av: emma

vad kul med en video. mitire verkar verkligen vara kelig =)det där med huvudrörelserna gör gonzo också o jag har läst att det har med partnerskap att göra. Gonzo gör det alltid på morgonen då man ska ta ut honom ur buren.han gör det åt alla varesig vem som tar ut honom. men det kan ju vara så att det är ngt annat också, men jag har läst o att det är för att flörta...=)

2008-09-14 @ 08:28:48
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha va gullig.

2008-09-14 @ 09:54:03
URL: http://iday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0