Is this a tutorial? naaaa

Eftersom jag fick en förfrågan om hur dessa "Dies" till Cuttlebuggen funkar, inte enkelt o veta allt sånt.. tog mig lång tid o fatta själv hur allt gick till.

Jag är iallafall jätte glad att jag fick köpt dom, även om de blev 3 st och inte 1 som jag egentligen ville börja med.
För att sitta och klippa fram egna bokstäver ger kramp i handen efter ungefär 2 bokstäver, av 25 st.
Och sen så sitter den värken kvar i en vecka efteråt och det ser ut som om man har en pervers klo till hand.

Den gröna lilla maskinen, altså Cuttlebugg:en som också kallas "groda" är som en stor stans maskin, som stansar ut t.ex bokstäver, eller hjärtan eller vad man nu köper för något.
Och metall grejerna är "dies" altså själva grejen som skär ut eller stansar bokstäverna och det krävs ganska mycket kraft för att skära igenom dom ganska tjocka papper som man använder. Vilket då maskinen är till för, den väger typ tio ton...

lägga ihop Dies och papper, veva igenom maskinen och så vips, har man de bokstäver man behöver! Utan kramp i fingrarna.

Finns även "embossing" dies, som istället för att skära ut, gör ett mönster i relief, upphöjt det vill säga. (Lila och rött papper)



Kanske lite väl ingående beskrivning men haha, har inget bättre för mig just nu.


Men scrappar man mycket så är det verkligen värt pengarna man lägger ner på grodan och alla alfabet! För man använder nästan alltid någon sorts text.

Ex:



Orden "trötter" som är en titel på LayOuten, skrivs oftast med sånna Die bokstäver, här är det dock stickers som jag målat med färg och sen satt dit.
Men dom tar slut väldigt snabbt och har bara 2 st av varje bokstav så efter att ha skrivit "Apa" en gång så finns det inga A:n kvar!

Har känt sån scrapplust de senaste dagarna, speciellt nu med mitt fina alfabet ^^,
Men har så mycket jävla läxor och skit som ska göras att jag inte alls finner ro till att göra det =/
Sätter jag mig vid scrappbordet så får jag bara skuldkänslor.
Men min mormor fyller år nästa helg, så då måste jag göra något =)


Måste lära mig att ta vara mer på dagarna, leva i nuet, nyss var det sommar och nu är det september! vart fan tog augusti vägen?!
Det går så snabbt: Vakna, skola, hem, äta, vila, plugga, plugga, plugga, sova... och sen börjar det om igen.
Helt plötsligt så är jag 50 och undrar hur detta gick till........

Som Ida sa för en stund sedan, (Eller ja ungefär?) Man tänker och oroar sig så mycket för framtiden att man glömmer eller inte hinner med nuet!

Ne men det känns verkligen som allt går för snabbt, jag hinner inte med! Jag har massa saker jag vill hinna med!

För en gångs skull så vill jag att tiden ska gå långsamt!

Vi har aldeles för få timmar på dygnet!  Varför inte lägga till några timmar tack!

Kommentarer
Postat av: emma

hej jo tack de där perioderna känner man igen. Men G har varit väldigt lugn nu på sistone.HAn blir ju tre år i oktober. Det ska firas :)

Vad duktig du är på att scrappa...den var ju jätte fin på Mitire :)Ha en kanondag! kram

2008-09-03 @ 06:17:42
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0