Riktigt höstväder!

Nätet har strulat som f*n de senaste dagarna funkar ena minuten och sen stänger det ner i 10 minuter för att sen fungera bara i några minuter igen.. tröttsamt.

Idag så hade min matte lärare med sin 6 åriga(?) son till skolan, jag skulle inte haft något emot det om det inte vore för att han var halvdöd i en dunderförkylning och hostade utan uppehåll.
Kanske kan man inte vara hemma med barnen om dom är sjuka ofta och man behöver pengar och ingen vikarie går att fixa? jag vet faktist inte så mycket om sådant...
Men om man jobbar på en sån abetsplats med närkontakt med skolungdomar (Eller närkontakt med folk över huvud taget) så tycker jag faktiskt inte att man ska tillåta ha jätte sjuka barn med sig som går och hostar, nyser och snorar på allt. Inte så att han satt snällt och rita eller något, utan han skulle ju gå runt bland eleverna.
Skulle jag nyss varit sjuk så skulle jag blivit svin sur om jag blev sjuk igen bara för min lärare tog med ungen. Lärarna kommer själva med feber och super sjuka.
Inte så att dom verkar bry sig att dom smittar oss, sen ifall man är borta i 3 dagar så blir det värsta livet över att man varit borta mycket och man får skit för det!
Jag föredrar dock att stanna hemma när jag är sjuk, av flera skäl.
Av hänsyn till andra, för att bli frisk, och för att jag känner mig som en säck ruttna potatisar i veckor efter jag varit sjuk. osv..

Aja, tillräckligt gnällt om det...



Var och pantade lite gamla guldarmband, örhängen och sådant igår, sånt man aldrig använder och skulle slängt förr eller senare... fick ihop hela 700 spänn för det faktiskt. Men sen gick vi och handla mat och så var vi nere på Noll igen.
Funderade på ifall jag skulle panta en ring som jag fick av mitt Ex, jag kommer aldrig använda den någonsin igen eftersom den är graverad och den är från honom, känns inte bra helt enkelt.
Men samtidigt kunde jag inte med o panta den, den är verkligen jätte vacker! Den får helt enkelt ligga där den ligger antar jag. Samla damm.. ? Vad kan man annars göra med den.

Vi har börjat handmata råttbebbarna, men de total vägrar, den första kullen hade mycket bättre aptit.
Men dessa riktigt kniper ihop med hela ansiktet och vänder bort huvudet, man riktigt ser hur mycket de inte vill smaka.
Men smaka ska dom! Förr eller senare...

Denna kullen råttor är ju inte våran, utan min farsas, som han lämpade överpå oss så var det okej.
Men nu så går min syrra och säger att hennes råtta verkar bli lite rund om magen...
Jag hoppas innerligt att hon bara blivit matad med lite för många kakor av min syrra, eller så borde jag fundera på ifall våra råttor är mirakel råttor a'la jungru Maria.

Ska iallafall låna hem en digital våg och väga syrrans råtta, för går dom upp X antar gram per dag så kan man se ifall dom är dräktiga.
Vi har ingen plats för fler råttor så hon får helt enkelt knipa ifall så är fallet!

När syrrans kompis först skaffade en han-råtta så tryckte jag in i skallen på syrran att dom inte ens ska ha med sig råttorna när dom ses för parningen går ju på en sekund... men vem lyssnar på mig?

Det är väll tur att dom är så söööta!


Kommentarer
Postat av: The one and only A?

hmmm som jag är å den jag är, sure skulle la inte bry mig men, tycker faktist inte du ska panta den ringen, den är ändå endel av ditt förlutna å även om det inte va perfekt så varför göra sig av med det? hmm jag kanske är dum men vet du vad, tycker du ska behålla ringen även om den bara samlar damm, den är för en tid du skall minnas, endel av ditt liv. Jepp dom är söta :P hehe (jag vet har hållt en av dom ^^) // Acke

2008-09-13 @ 00:48:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0