Äntligen klar!

Sista lektionen i Engelska C idag, gött som fan!

Vi skulle ha tal och vi var en liten klass på 5 pers, men det gick åt helvete ändå, jag hatar att hålla tal även om det är för 1 person eller 100. Det blir bara total blackout och jag har glömt hela grejen.

Som jag och en kompis diskuterade tidigare idag, gamla grejer sätter sina spår, man har ju kvar minnen från när man höll tal i grundskolan och alla pekade och skrattade och gjorde allt så jobbigt som möjligt!  Det kommer alltid sitta kvar i bakhuvudet.

Jag blir glad om jag bara får ett VG i kursen, jag vill bara få det överstökat.... Jävla skit kurs.
Det gick fel från hela början och jag har bara känt Blä hela tiden, inte så lätt att göra bra ifrån sig då...

Men men...

Sen när man kommer hem så fick jag ta itu med den där årsförbrukningen av frukt o grönt som uppfödaren skickade med oss!

Hon får frukt gratis från en affär, när det är lite kantstött eller lite övermoget så får hon det.
Därför så kan man inte riktigt ha det liggande heller eftersom det redan är påväg och bli gammalt.

Fick bli att jag hackade ner allt i 2 stora skålar, ena skålen blev det lite mer grönsaker och den andra lite mer frukt för lite variation.

Så la vi dom i portions size påsar, som man får ta fram under natten och låta tina så gojorna får det sen på morgonen.

Blir ju slöseri annars om vi ska behöva slänga allt ifall det blir gammalt, tror inte det är så mycket vitaminer som försvinner just för att man fryser in det lite, det är ju perfekt annars. Bara att plocka fram.
Det blev massa äpplen och vindruvor över, men dom var i ganska bra skick, så dom lät jag vara.

Ser inte så mycket ut, men det är våra största skålar, och dom är ändå ganska stora!




Annars så är gojan go, gör inte så mycket ljud för sig, gillar att sitta och mumla för sig själv.
Han sitter gärna på huvudet, han vill sitta högt, men när han lär känna oss och slappnar av så hoppas jag på att han kan sitta lite lägre och på andra ställen.
Han ska egentligen sitta ganska lågt.... Så det inte blir några dominans svårigheter sen.

Det är jag som har sista ordet här ;P

Han gillar och gnugga omkring på skallen mycket, det måste jag få filmat någon dag, ser jätte skoj ut!


Nu ska jag försöka ta foton på våra bokhyllor och få sätta ut på blocket eller något... Vi vill få bort dem.
Jag ska nämligen flytta in i vardagsrummet istället, så allt får plats. Det är lite trångt i mitt rum vid det här laget.
Och Vardagsrummet används aldrig, och har inte gjort det på flera år. Så det gör ju ingen skillnad.
Måste bara få tag på fönster film eller liknande så jag kan stänga ute den äckliga, snuskiga, gloende grannen också! Annars lär det stå i tidningarna om en till skjuten..... och då är det minsann inte något gäng-relaterat   ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0