Veckan

Vart mycket denna veckan! Fullt upp med skolan.
Nästa vecka är det också full rulle och jag ser inte fram emot det.

Men snart är det sommarlov, så man får härda ut. Har fått lovord från olika lärare i mina kurser, fina betyg förhoppningsvist? så det håller humöret uppe!

Idag solade jag lite grand, satt med näsan i vädret. Efteråt så kommer mamma gåendes och börjar skratta åt mig. eftersom hela jag ser ut som en prickikorv! Jag överväger att inte sola denna sommaren. Jävla fräknar. =P

--

Fick reda på igår att min mormors bror, som är folkskygg har cancer.  Han träffar min morfar en gång i veckan, då han kommer för att umgås lite med honom så han inte ska vara helt ensam.
Helt plötsligt upptäcker morfar att han knappt kan prata, och när han kollar efter så ser han en stor knöl på hans hals. Självklart har den dumskallen suttit och hållit tyst om knölen, stor som en tennisboll, kan knappt äta, prata och ont i halva ansiktet.
Morfar drar med han till läkaren som ganska snabbt säger att det är cancer. Så nu ska han opereras, men vägrar hemhjälp eller någon hjälp över huvud taget. Vill inte ha okända folk i närheten och vill inte vara en börda.

Varför ska vissa gamlingar vara så envisa?

Jag hoppas han lever ett tag till, men tydligen ser det inte så bra ut.

--


Good new is att lille Isildur ser bättre ut på sin lilla bröstkorg och jag har inte sett några fjädrar någonstans. Helt klart värt att han stinker äcklig Aloe vera =) Så skönt att det slutat klia så mycket på honom.


 





Sötnöt!

Kommentarer
Postat av: Emma

åh vad skönt för honom. Han har inga löss eller kvalster då?

2009-04-19 @ 14:58:31
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0