Skolstart

Imon är det skola igen, men det blir bara till julen och sen är kurserna klara!
Jag kommer läsa kurser jag inte hunnit med pga av strul med min förra skola.

Det känns faktiskt lite bittersweet, eftersom jag tycker bara det är skönt att börja skolan, jag är inte nervös eller orolig, utan det känns bra eftersom att börja skolan betyder att det går närmare slutet för var dag.
Men samtidigt så njuter jag ju inte av alla uppsatser, prov och den ständiga pressen.
Sen så är vintern inte den ljusaste tiden för mig då jag tenderar att bli nerstämd den mörkare tiden på året. Och nu under sommaren och även fortfarande så mår jag bättre än jag gjort på länge, och jag vill att det ska hålla i sig,  jag orkar inte med nedstämdheten som visar sig vid höstens slut.

Men! Ett sista krafttag är allt som krävs, det är trots allt bara lite längre än 4 månader jag ska plugga, sen är alla gymnasiebetyg satta och jag kan söka vidare lagom till våren kanske? If im lucky. Och man kan gå vidare från allt.

Hoppas eran söndagkväll blir fin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0