True Blood

Det var några dagar sen jag skrev, men det är inte alltid lätt o skriva när man ska bråka om en datorn på 3 pers.
Jag kollade upp på nätet vart min data befann sig, och den är i tyskland och lär sig ett annat språk.
Hoppas tyskarna är snälla mot den och att den kommer hem hel och fin! :) (och gärna utan extra kostnad)

Och eftersom datan inte varit så självklar de senaste dagarna så laddade jag ner serien True Blood för att se what all the fuss was about.
Första avsnittet så var jag lite tveksam, vampyrtänderna var skrattretande och accenten på skådisarna var ännu värre.
Men jag kollade vidare och nu är jag fast! Nu är accenten något charmigt och vampyrtänderna är inte lika fake längre. Det är en riktigt bra serie, på bara dessa 3 dar har jag kollat igenom hela första säsongen och halva andra ;)
Då vet man att en serie är bra, man kan inte sluta titta på den!

och att det finns en hel del söta killar i serien, det gör inte saken sämre. Dessutom är Sveriges egna Alexander Skarsgård är med, och även en del svenska repliker, låter ganska roligt! haha.





Här är vad serien handlar om för er som är intresserade, texten är hämtad från wikipedia.

Following the creation of synthetic blood, vampires have progressed from legendary monsters to fellow citizens overnight. Sookie Stackhouse (Anna Paquin) is a telepath and waitress at Merlotte's in the small Louisiana town of Bon Temps, owned by Sam Merlotte (Sam Trammell). One night, Sookie meets Bill Compton (Stephen Moyer), a handsome 173-year-old vampire who has returned to Bon Temps following the death of his last remaining relative. As she cannot hear his thoughts, she finds it easy to be in his company and over the first season, the two become romantically involved.

Den har även börjat visas på kanal 1 nu, för er som inte visste :)


Nu ska jag till skolan, woho...

Kommentarer
Postat av: ida

hej emelie. tror du skrev fel "och att det finns en hel del söta killar i serien, det gör inte saken bättre! ahhaha hur mår du annars då?

2009-08-31 @ 14:38:11
URL: http://iday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0