Hjärtat tar semester.

Jag börjar fundera lite smått på om min kropp inte håller på och lägger av.
Man kan ibland få lite så konstigt med hjärtat, slår dubbelt, snabbt eller hoppar över lite slag då och då.
Men jag har inte varit med om att det händer jätte ofta, utan lite då och då, inget man tänker på.

Men igår kväll så började mitt hjärta betee sig konstigt, med jämna mellanrum ca en gång i minuten så gjorde den nån konstig rörelse och varje gång kändes det precis som när man hållt andan jätte länge och inte får någon luft, som om man är lite matt.
Ibland gjorde det lite ont och kändes konstigt.
Det höll på så i typ 4h tills jag somnade, och på morgonen när jag vaknade så kände jag inget.
På spårvagnen påväg till skolan började det igen och höll på från och till och under skoldagen. Obehagligt.
Så jag gick ner till skolsköterskan efter skolan och så tog hon blodtrycket och puls och lyssnade och så, men det var såklart under den stunden då hjärtat var som vanligt, så det var ju inte direkt lätt att kolla.
Men ja, fortsätter det något mer så ska jag nog gå ner till vårdcentralen istället.

Inget fel hörde hon, men hon vill att jag kollar närmare på det om det fortsätter.

Har fortfarande ont i min rygg/axlar och min fot....... som sagt, tror min kropp håller på och lägger av haha, tar lite semester.

Nu är mitt hjärta precis som vanligt, vilket är skönt, och jag hoppas det håller sig så för resten av dagen.

Förmodligen bara stress ändå.

Kommentarer
Postat av: Emma

usch, man ska vara försiktig med hjärtat :( <3

2009-02-18 @ 21:34:30
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: h

du e utmanad i min blogg :)

2009-02-19 @ 17:06:21
URL: http://nybylivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0