Förväntningar

Bok Rea snart!

Finns såklart massa böcker jag är nyfiken på, men jag har inga direkta pengar denna månaden så jag får se ifall det blir något =)
Rean startar olika datum på olika ställen men alla startar innan pengarna kommer så allt bra kommer vara puts väck när man väl kan köpa det =/

Funderar på att köpa en bok om silversmide, har alltid varit intresserad av det, men har inte haft råd att gå på någon kurs eller så, vill heller inte gå 2 år på högskolan för att lära mig det, för jag hade tänkt mig mer som en hobby och inte ett heltidsjobb.   Så jag hoppas på att rean har något bra =)
Sålänge man har tålamod så kan man göra vad som helst, hittade ett ställe som inte var så dyrt som har en helgkurs för nybörjare, så jag har tänkt spara lite och se vad man kan få ihop tills i maj =)

Jag sparar till så mycket grejer nu för tiden att jag nästan går back.

Men det är värt det i slutändan, då får man gjort/köpt något man vill ha iallafall.
Man köper inte bara massa krimskrams och skräp längre, utan något man ser fram emot och verkligen vill ha.
Vilket känns skönt, då ser man fram emot saker hela tiden =) hjälper en hålla upp humöret.

Saker jag ser fram emot detta året:
  - i någorlunda tidsordning

Silversmides kurs
Körkortet - Känns som det börjar komma någonstans nu, och jag har faktiskt hittat en bra körskolelärare (chockad).
Studenten - 27 Maj står det i almenackan, om jag inte ser fel =)
England - På ett eller annat sätt ska jag dit...
Turkiet  - Mormor och morfar hade bokat en resa till oss alla utan att vi visste och betalt resterande som vi inte hade råd med, jag är överlycklig, dom är så snälla!
A Memory of light - Robert Jordans sista bok i serien "The wheel of time", han avled innan han hann skriva klart den, men en kollega ska göra det och den ska komma ut till hösten enligt dem.
New Moon premiären - Twilight sequel, you just gotta love it. Är större budget och ny regissör så får hoppas den blir lika bra eller bättre än den första filmen!


Så både små och stora grejer och det känns som jag glömt något... hmm, får fundera på det.


Vad ser du fram emot detta året?

Kommentarer
Postat av: emma petersson

Hej emelie! Skulle du ha tid o lust att hjälpa mig med min header? Jag har gjort en header klar men får inte upp den på bloggen. Har följt designadinblogg.se men funkar inte =(

2009-02-22 @ 11:31:31
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: emma petersson

Tusen underbara kramar o tack till dig Emelie =) Hur gjorde du? Jag tycker jag gjorde precis efter instruktionerna. Sparade du i jpg?

Nu ska jag tacka dig via min blogg :)

kram

2009-02-23 @ 20:57:32
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0