Ofrivillig bantningsdag.

Kom nyss hem från läkaren, en uppföljning på allergin och astman som dom gör någon gång om året.
Det såg bra ut, fick gjort ett spirometri-test och min lungkapacitet har ökat med 3% haha, men det är ju alltid något, specellt när det snarare känns som om det blivit värre.

Eftersom det är allergimottagningen man går till så ska man inte ha på sig parfym eller varit nära djur och allt såntdär, för att göra det lättare för dom som kommer dit.

Såklart så tänkte jag inte på det i morse, och gör som vanligt när jag ska någon stans, sprayar på parfym... Sen när jag är påväg ut genom dörren och hjärnan registrerar vart jag ska och vad jag precis gjort, så fick jag springa tillbaks in och byta tröja.
Men det hjälpte inte, det kändes som hela jag stank parfym..

Men eftersom jag inte kunde komma försent fanns det inte mycket att göra åt saken. Min läkare nämnde iallafall inget.

Vi försökte snacka om allergi sprutorna igen, för att jag gärna ville ha en mot hund, eftersom pappa, farmor, mormor och många av mina vänner har hund och hund är med på spårvagnar och så, man känner ju av det hela tiden. Skulle vara skoj att faktist slippa ta allergitabletter en dag.

Men hon tyckte att eftersom min astma blivit sämre (eftersom jag fått öka mina doseringar) så skulle jag inte få några sprutor, eftersom i värsta fall så kan jag , och det är inte värt det tycker hon, för dom är inte några mirakel sprutor och det är stor chans att dom inte funkar över huvud taget, i bästa fall så kanske de förbättrar allergin lite.... så..... jaa, det var det.

Nu sitter jag här, har precis haft en köks genomgång... försökte leta efter något vettigt och äta, och sålänge man inte kan äta Te-påsar med florsocker på, så har vi absolut nada.

Ingen pasta, inga potatisar, inget ris, inget bröd..... inget som man kan göra såser på.. nothing. inte ens nudlar!
Så idag blir det en "ofrivillig bantar dag" helt enkelt.... finns inte så mycket att göra åt saken.
1 kr på kontot och 4 kr i plånboken kommer man inte långt med. En lök kan jag ju alltid köpa.....?
Så går det när man tror att man har mer pengar än vad man egentligen har.


Ska ner till BVC snart, drop-in tid för att skaffa p-piller recept, hoppas dom inte försöker pracka på mig en gynundersökning som dom alltid gör....... vill jag ha en, så säger jag det,   but they don't seem to get that.

And thats my day.. lite plugg och sånt med.

Fick även mitt betyg från Idrotts tentan idag, med mitt G, det är ju visserligen inte ett bra betyg, men det är bättre än IG helt klart!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0