Aldrig igen

Äntligen är Kondition och styrke delen också avklarad i gympa tentan =)

Ska bara maila in dom två fördjupningsuppgifterna sen ikväll med, sen är jag HELT KLAR, det trodde jag aldrig.

Det började med konditions testet, beep-test med andra ord.

7.5 ville han att man skulle springa för G, men jag bröt ihop på 2.5.... jag kände mig så misslyckad att jag nästan ville lipa HAHA.

Men jag klarade helt enkelt inte mer, jag fick absolut ingen luft alls, och skulle jag fortsatt springa skulle jag snarare svimmat av syrebrist. Jag hostade och luftrören pep och brändes, kändes som någon försökte strypa mig fast från insidan.
Nog den första astmaattacken jag fått på flera år, och smart som jag är så hade jag glömt medicinen hemma.

Så ja, men han sa att det inte gjorde något och att jag fortfarande hade en chans att ta igen det vid styrketesten.

Vilket jag som tur va gjorde, jag är nog starkare än jag ser ut ;) watch out!  Speciellt sit upsen, gick galant.


Jag ångrade att jag inte hade köpt någon Godis eller choklad innan som jag kunde käka efteråt, men å andra sidan trodde jag inte alls att jag skulle reagera som jag gjorde. Men när man aldrig springer så kan man heller inte veta.... det är ju just av den anledningen jag inte springer, det blir liksom en ond cirkel tillslut.
Men det är ju speciellt vid löpning och sånt där man springer som astman sätter in, det har läkaren förklarat för mig hundra gånger, jag skulle nog kunna simma en hel dag utan att må dåligt, så det är ju inte mitt fel, inget jag kan göra åt.


Sen så stapplade jag ut i kylan i hopp om att det skulle ta bort illamåendet, yrseln och knäskakningarna, men då kändes det som om något försökte fräta  sönder mina lungor istället.

Även nu, 5 timmar senare är jag jätte öm i luftrören och jag kan inte ta några djupa andetag utan att jag får ont.

Urk för astma.

Det värsta var att jag spräckt massa blodkärl i luftrören, så när jag andas så smakar det blod, eller snarare metall.



Aja, slut gnällt. Nu behöver jag aldrig springa igen  haha.


Jag läste ut alla tre twilight böckerna på 4 dagar, jag blev helt besatt, bästa böckerna på flera år! I love them.
Så nu har jag abstinens som kan liknas till knarkmissbruk, jag orkar inte vänta på att sista boken kommer ut om 2 månader på svenska, så när jag får pengar ska jag köpa den på engelska först.
Det är tillräckligt svårt att vänta tills på lördag...... *biter på naglarna av frustration*


Nu ska jag se om jag kan underhålla mina gojsingar.

Kommentarer
Postat av: Anna-Carins hektiska liv

Vad jobbigt med astma =/ Men de måste de väl ta hänsyn till??? Jag ska kolla det i morgon på jobbet =) Vart hittär man uppdatera knappen? i arkiv? Tack för hjälpen =)

2009-01-08 @ 20:47:52
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/
Postat av: emma

aj inge bra alls, dåligt att du var tvungen att springa utan medicin..förstår de inte att man kan få astmaanfall?

2009-01-09 @ 19:05:56
URL: http://petersson84.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Hej...nu har jag kollat påjobbet men det hjälpte inte att uppdatera Väldigt märkligt....kanske får lägga reklamen i den vänstra menynändå...ärdet svårt att ta bort den menyn till hö?

2009-01-09 @ 19:26:30
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0