Isildur och sin plockning

Isildurs bröstkorg har nu blivit riktigt fin =) nästan helt som den var innan.
Jag är dock lite frustrerad över att jag inte vet exakt vad som orsakade det och kan därför inte riktigt hindra det från att återkomma en inte så vacker dag.

De främsta åtgärder har varit att en holk installerats och att jag sprayat han nästan dagligen med Aloevera juicen.
Men något har ju iallafall fungerat och bra är väll det! Det kändes verkligen i hjärtat när han såg ut som han gjorde innan.


I början när han var helt "kal" och bara hade dun kvar på bröstkorgen.


Ett tag efteråt, detta var dagen vi var hos veterinären, han har fått massa pennor och inte tuggat av dem.


Och igår =) min söta lilla ponke! Massa fina fjädrar och även fler pennor som ska slå ut.
Har även fått filat hans näbb, då den var lite lång.


Nu får det bara gå framåt och inte bakåt, för då blir jag nog gråhårig.

Kommentarer
Postat av: emma

Gud vad bra att han blivit så fin. Just nu är Gonzo inne i ett "byta många fjädrar stadium" och han är inte alls lika tjusig som han brukar vara. Pennorna kliar förbaskat och därför är det extra skönt att bli kliad i nacken :) Tror även det tar på krafterna att byta fjädrar...därför tycker jag faktiskt han varit lite lugnare nu jmf med annars när han fa omkring som ett åskväder haha!

2009-07-21 @ 10:11:28
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0