Snygga grindar

Nu för tiden så "bor" vi ute på "landet", i mormors gäststuga. Vilket är riktigt gott för själen.
Hemma kan man inte direkt gå ut, dels för att det inte finns någonstans och vara, och hittar man någonstans att vara så sitter det antingen ett gäng skvallerkärringar och spottar fröskal, eller så sitter där ett gäng killar och diskuterar deras senaste misshandel.
Har man inga pengar och skolkortet ej fungerar betyder ju med andra ord att man inte får gjort så mycket mer än att sitta i lägenheten och svettas.

Därför älskar jag att vara här ute, här är man inte inomhus en enda stund, och här har vi även en bil att låna ;)

Isildur och Mitire trivs som fiskar i vatten här ute med, massa bra D-vitaminer till dom, då dom får stå ute mesta delen av dagarna och skälla på fiskmåsarna.
På måndag så blir det näbbklippning för Isildurs del, hans näbb är ganska lång, det har den dock varit sen jag hämtade honom från uppfödaren, men jag reagerade inte då, eftersom jag tänkte att det kanske var normalt för deras art, men veterinären ville att vi skulle klippa den. Men jag vill inte göra det själv för risk att den spricker, så det får en som kan sin sak göra.

För övrigt, 13 dagar tills teorin, 17 dagar till uppkörning. Jag känner mig inte taggad, jag känner mig inte redo... Alla säger att det är fel att tänka så och att jag ska ha en positiv inställning, men jag kan inte ändra känslan längst inom mig, det är något jag inte kan kontrollera tyvärr.
Så vi får se hur detta går då..
får trösta mig med att jag inte känner många som klarat sig första gången på uppkörningen, och dom som gjort det har gjort det i en småstad.  ;)

---

Var vid stranden och promenerade lite och såg dessa grindar, riktigt läckra om jag får säga det.



En fiskmås som landar, ser ut som den mosas ;P


Himlen på kvällen är så härlig här ute, hemma ser man inte sånt för alla husen ivägen.

Kommentarer
Postat av: Acke

Vilken underbar bild på kvälls himlen, har du tagit riktigt bra =) riktigt vackert :)

2009-07-04 @ 18:09:31
Postat av: Anna-Carin

Fina bilder....tyvärr har regnet kommit hit idag =( Trist....

2009-07-07 @ 09:50:30
URL: http://annacarinpetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0