Piraterna

I söndags så stod jag och delade ut valsedlar för Piratpartiet utanför våran vallokal, det var många trevliga människor man träffade, alla log och var glada, verklligen trevligt och det förväntade jag mig inte.
Det var dock bara en till som stod och delade ut valsedlar, ooch det var en kille från Arbetarinitiativet, jag trodde det skulle stå några till från andra partier, men inte det.
Efter jag var klar med mitt pass som var från 8 på morgonen till 12 mitt på dagen, så kom det en annan kille och avlöste mig.
Vid det lagen så var jag så stelfrusen att jag gick som en pinne och hade ont i hela kroppen. Kan ju även tillägga att jag är förkyld nu och mår inte alls så prima. Jag hade lite känningar innan, men kylan gjorde nog att det bröt ut snabbare.

Något som var lite fult i vallokalen var dock att Piratpartiets valsedlar inte fick stå i stället tillsammans med de större partierna, utan fick ligga för sig. Men ja, dom syns bättre för sig, så jag ska väll inte klaga!

Men Piraterna fick ju en stor seger trots det och allt valfusk som pågick i landet, där folk slängde Piraternas sedlar, och faktiskt även Feministikt initiativ.
Fina 7,1 fick PP och med det 1 mandat, möjligen 2 beroende på ifall Lissabonfördraget godkänns. Trots att det är ett parti med ganska smalt område så tycker jag dom tar upp många viktiga frågor och jag hoppas dom kommer stoppa alla kommande idiotiska lagar och gör något med dom lagar som redan finns. Jag blev chockad den dagen jag fick reda på att FRA-lagen faktiskt gick igenom.

Jag har huvudvärk och snorig näsa, skulle va skönt att kunna gå ut och promenera i skogen, det är alltid lugnande för sinnet.
Vill inte gå ut här i våran skog dock, blir jag nog rånad haha.

Denna bilden är från i lördags när jag var ute och gick med min mormors hund i deras skog, fin skog =) skulle behövts just nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0