Mac'n'Cheese och earth hour

Någon frågade i förra inlägget om vad Mac 'n' Cheese var, eftersom personen var anonym så svarar jag här =)
Mac 'n' Cheese är enkelt sagt, en amerikans maträtt som innehåller makaroner och cheddarost.
Finns såklart som allt annat i hundra varianter ;P
Den jag gör gör jag på:

Fullkornsmakaroner
Ostsås
Cheddar ost
Och riven gratäng ost.

Kokar makaronerna, sen häller man på all ost och in i ugnen tills osten får lite färg.

Lots of Cheese med andra ord, men riktigt jävla gott =)

---

Igår var det earth hour och man skulle släcka ner i en timme, någon som gjorde det ?
Vi gjorde det och så stack vi ut på en promenad, kollade lite på hur många andra som gjorde det.
Måste ju säga att det var väldigt nersläckt, men det var ändå fler som hade lägenheterna lysande än jag trodde.
Undra om det blev någon skillnad.

---

Nästa vecka är det stenmässan,  jag längtar! Efter det är det även påsklov, vilket är ännu bättre.
Så denna veckan ska jag försöka plugga ikapp mig lite, så jag kan slappa hela lovet.

Måste göra påskkort också, men jag skjuter upp det hela tiden, för mitt scrappbord ser ut som ett bombnedslag och jag orkar inte städa det hehehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0