Turkiet Alanya semester

Nu så verkar bloggen vilja samarbeta lite bättre, så blir det bildbomb :)
Jag älskar själv att kolla bilder på alla bloggar, så hoppas ni tycker det är skoj med ;) för det blir en hel del.



På väg till flygplatsen i Sverige, härligt väder.


Vårt sovrum, med stenhårda sängar och massa myggor. 11 myggbet var rekordet, på mig. En mitt på kinden också. Alltid skoj :P


Vyn från balkongen


Huvudgatan


Massa goda grejer :) Och massa god baklava som vi käkade en hel del av.


Huvudgatan igen


Massa små jakos satt i små burar helt ensamma =/ gjorde ont i hjärtat varje gång jag såg dem. Plus att dom påminde mig om isildur varje gång.


Fina blomträd hade dom överallt :) och massa fruktträd med apelsiner, bananer, citroner osv...


Kleopatra stranden


Morfar syrran och jag har problem att komma i vattnet haha, det kom en hel del hårda vågor och man ramlade omkull lätt. Varpå badringarna :P


Lite strandlek ?


Som sagt, strandlek, det blir lite mycket att ligga i solen dagen lång. Och man ska inte bränna sig =)


Här var regn påväg in, men väl här så varade det bara i fem minuter :P Men det såg härligt ut när det vällde ner för bergen.


Marknads gata, allting dom har är XXXXXXXXXXXXXXXL vilket i svenska storlekar betyder S, jag börjar fundera på om dom inte är dvärgar i turkiet?


Som sagt skulle man akta sig för solen, men morsan ville då inte lyssna. Och se vad hon fick för det ;)


Jag och syrran


Stranden, ser så härlig ut.


Tisdagsmarknad, massa frukt och grönt.


Fanns ju en hel del hemlösa katter och hundar där nere. Här är en hungrig kissemiss, som morfar sen gav en brödbit.
Dom har börjat kastrera hemlösa hundar iallafall, ett steg på vägen :) Har för mig att det tillochmed är en svensk som startade det projektet.


Mys


Syrran vill inte vara seriös på kort :P


Så det var inte jag heller


Syrran sätter toffsar i håret och skojar till mina foton


Solnedgång från balkongen :)


Halvfärdiga och färdiga byggnader, en vanlig syn där nere. Massa halvfärdigt.


En båttur på Manavgat floden eller Smaragdfloden som den även heter.


Där havet och floden möts.


Baka bröd.


Jag och syrran hämtar drickat på båten. Syns på mina tuttar att vi badat, haha. hann inte torka.


Syrran sov i solgasset.


Fin moské



Vi prövar på polen, var lika skön som havet, men mindre våldsamma vågor den dagen:P



Ett kvinnligt rosa gym? Men bara män där inne.


Solnedgång igen.


En kompis på vår balkong, den satt på syrrans skalle först hahaha


Mormors första dopp, men hon kom inte längre än till knäna.. Badkruka, 27 grader vatten är det inte ofta man får!! Mamma och jag med där på bilden.



Glad gubbe :P


Efter att ha gått omkring sen 8 på morgonen till 11 på kvällen blir man rätt utslagen, vilket visas ganska fint på denna bilden av mig :P


Hotellets pol


En kille fick för sig att pröva på min kamera, så han tog lite bilder han med :)


Han tog denna med. Syrran, mamma, morfar, mormor & jag.


Denna tog han med.


Bilder på turkiet från planet. Påväg hem.





Så detta var en del bilder från vår resan, men långt ifrån alla, som sagt var det över 700 bilder och en hel del var bara massa knäppa bilder på mig och syrran som älskar att larva oss framför kameran.

Jag kan definitivt rekomendera folk att åka till alanya, har varit där 3 gånger och det är underbart där, om jag bara sluppit alla myggbet så skulle jag nog smygigt av planet igen.

Min mormor & morfar är redan inne på att vi ska åka med dom nästa år igen, inte oss emot såklart. Och det är ju underbara morföräldrar jag har som faktiskt bjuder med oss så :)
Måste fixa något speciellt till dem lagom tills de kommer hem på lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0