Hemma från Turkiet

Nu är vi hemma från turkiet, eller vi kom egentligen igår kväll men jag var så slut så det var inte någon tanke på dator. Utan det var bara rätt i säng med hundra täcken på mig.

Iskalla, gråa sverige. Röd näsa och blöta fötter är ett faktum.


Semestern var iallafall underbar :) 27 grader i vattnet och upp till 40 grader i solen. Sola och bada mesta tiden, men vi gick även på stan och prutade med alla turkar haha.
Det var nästan alltid jag som fick pruta eftersom alla andra bara stod där som fån, men det är skoj eftersom jag är rätt envis av mig.
Och eftersom jag var den enda som var ung i vårt sällskap, förutom syrran men hon stod alltid bakom morsan och gömde sig från allas blickar haha, så blev man mycket dragen i och flirtad med, så det känns gött att vara hemma där man slipper sånt. Känns lite sliskigt.

Och en fras som fastnade är "Yes plis" som dom sa varje gång man gick förbi och dom ville att man skulle in i deras affärer och kolla på deras "super cheap prices". Så vi drev med den frasen en hel del. ;P

Jag fick iallafall undvikt en extrem solbränna som jag fått de andra gånger man åkt, jag vill inte ömsa skin som en orm när jag kommer hem, ser lite fånigt ut mitt i vintern. Men morsan undkom ikke, när hon tog av sig kläderna så såg det fortfarande ut som om de satt på.

Tråkigt var att min morfar åkte på lunginflammation andra dagen vi var där och fick åka in och ligga på sjukhus i två dagar, men får fortfarande inte vara i solen pga medicinerna.
Syrran åkte på en mindre förkylning ungefär samtidigt, men jag och morsan klarade oss :) *ta i trä*

Vi lagade mat och åt hemma för det mesta eftersom många inte har så bra hygien på sina restauranter där nere. och det sista man vill är att ligga sjuk hela semestern. Men vi käkade en hel del Baklava iallafall ;)

Jag fick inte köpt något speciellt där nere eftersom mycket av det är väldigt skrälligt & dålig kvalitet och att ha en tröja där det står ex: GUCCI över hela känns lite billigt. Men syrran fick sig en helt ny garderob nästan haha! Så hon är nöjd.

Över sjuhundra foton blev tagna och det kommer ta tid att sortera :P Lär lägga upp en hel del bilder, så det blir en ny kategori och nog en hel del inlägg. Hoppas ni står ut.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hehe, ja sånt händer. Min Tjabo är löjligt förtjust i min bror, men det är för att bror min har både keps och arbetsbyxor med murbruk på, det är ju kul.. haha..

Min kommer ifrån Jan-Åke i Hudiksvall, en gammal sjöman som bott i en timmerkåk i skogen i 15 år nu tror jag.. han föder upp många sorter.. kanon är han!

Vart i Sverige bor ni då?

2009-10-11 @ 18:44:34
URL: http://metrobloggen.se/lisahansson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0