The Deeds of Paksenarrion

Min morsa har tjatat om en viss bok i evigheter och att jag borde läsa den, men problemet var ju den att dom slutade tillverkas för en hel del år sedan.
Men när vi var och snurrade i sciencefiction bokhandeln häromdagen så hittade jag faktiskt boken! Dom har tydligen släppt just den boken i ett x antal böcker som en omnibus (alla böcker i en volym). Och jag hittade även en nyskriven av samma författare i samma serie. Så jag hade tur där!

Så efter jag läst ut serien sagan om Mallorea så blir det nog till att läsa den, de ligger på 1.000 sidor var, snacka om ordentlig läsning! Är riktigt glad över att dom släppts igen!



Men vad som även tävlar om min uppmärksamhet nu under höstlovet (gött).
Är att jag börjat spela World of Warcraft.



Lov är till för att dega på, ordenligt också! Iallafall när det är sånt här väder ute (Tar regnet någonsin slut?).
Trots att lärarna tvingat på oss tonvis med läxor för att hålla oss sysselsatta under lovet, så är det inget jag tänker göra, lov är till för att njutas av. Varför finns dom annars?

Kommentarer
Postat av: ulrika

Kanske är det så att det är lärarna själva som kommit på påfundet med att de stackars eleverna måste få vila från skolan ibland,mycket omtänksamt av dem, för det kan väl inte vara så att det är för egen vinning;) Hm, jag som tyckte jag hade en sån hjälpande fiffig ide;) I alla fall så beställde jag en bok från UK där det står att de flesta dödsolyckor på morhuv, är att de drunknar i toalettstolar, höga smala glas och annat vatten eftersom de älskar att bada mer än andra gojor. Detta stämmer då på Loppan i alla fall, hon torrbadar till och med på rygg i fröskålen. Ha ett bra lov.

2009-10-27 @ 14:43:02
URL: http://bokstaverat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0