Tur med semestern?

Jag vet inte om jag ska vara glad eller ledsen att vi bara hade en veckas semester.
Mormor och morfar berättade nämligen när dom kom tillbaks att dom haft en helvetes orkan där nere och vatten upp till knäna i hela staden och ganska så stora hagelbollar. Jag är nämligen sån att jag förmodligen skulle tyckt det var kul o se :P

Men min mormor & morfar har alltid "tur" på sina resor verkar det som, orkaner, lunginflammationer, jordbävningar i några omgångar osv...

Det var även tur att vi inte gick på den "turkiska aftonen" som alla hotell alltid har för gästerna, god mat och underhållning.
Har varit på en sådan afton de andra gångerna vi varit nere, men då har vi bott på betydligt bättre hotell. Hotellet vi bodde på iår var inte alls särskilt bra.
Iallafall så hade vi inte råd med den turkiska aftonen, och tur var väll det då hela högen som vart där fick magsjuka. Usch.
Tur man inte gick på aftonen då, och aldrig det hotellet igen =/

Även något dom fick reda på efter vi åkt.

Min morfar som åkte på lunginflammation där nere andra dagen fick ju inte vara i solen för resten av resan pga medicinerna och blir nog tvungen att se om alla försäkringar dom alltid skaffar ser till att ge några pengar tillbaks.
Surt blir det ju annars.


Nu blir det till o sitta här o pinas, svin hungrig och soppan som kokar ute i köket luktar svin gott.
Men jag kan ju inte äta förens morsan och syrran är hemma...

Klockan går långsamt kan jag ju meddela...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0