Bohus fästning.

Det blir lätt att man försummar bloggen mellan alla läxor och med en dator-diktator till syrra.
Det känns som det gått hundra år för min dator på lagning, när det egentligen bara gått en månad.
Jag funderar på hur man skall gå tillväga för att få en lånedator under tiden min är på lagning, om dom tänkt ta några år på sig till.
Jag trodde det skulle gå på 2 sekunder här: Ojj, hoppsan kolla en mördad datorskärm, den är det bara o switcha så är det klappat och klart. Skickat tillbaks på tredje dagen....


Ungefär?


Förut med min förra laptop de dussin gånger jag smälte hårddisk och hela innanmäte så tog det inte lång tid iallafall.
Då var det ner till tyskland, en vecka och sen tillbaks som ny. (Tills den smalt igen då..)
Men jag håller tummarna, mina läxor blir lidande just nu känns det som.


Men! över till annat -

Förra lördagen så körde jag bil med mitt körkort för första gången!
Vi lånade mormors bil trots att det (Enligt metro idag) varit sen förra månaden i göteborg över hela 100+ bilbränder. (vi hoppades på varannan-dags principen, det hade ju brunnit ner en bil natten innan, så natten vi skulle ha bilen så sover dom nog eller vågar inte bränna bil på samma ställe)
Och åkte till kungälv! Vi tänkte att "åh vad gott det ska bli o besöka Göteborgs Kexfabrik och möla lite".

Men efter vi kommit halvvägs så ser vi att tanken nästan är tom, och vi panikade till närmsta bensinstation.
Som såklart bara tog kort och vi hade bara kontanter på oss. Där stod även två moppe killar hade samma problem som oss, hehe.
Vi åkte till 3 bensinstationer innan vi hittade till OK Q8 som tydligen är dom enda vettiga jävlarna som tar kontant betalning, alla kan ju faktiskt inte ha kort ;)

Men nu hade vi nästan åkt tillbaks ända hem igen.

Så då var det bara att påbörja våran mini-roadtrip igen, och denna gången kom vi fram!.. en halvtimme försent, för kexfabriken stänger nämligen klockan 14:00 på lördagar av någon väldigt konstig anledning.
Eller rättare sagt så var hela kungälv nerstängt och öde, tog oss en bra stund och hitta en vettig Ica butik och tröstköpa lite kex i.

Åkte upp till fästningen för lite mys och käkade våra kex.

Men det var ändå en riktigt härlig dag.

Sen var det bara att åka hem igen, och på den längsta väg någonsin mellan alla åkerfält, så står moppepojkarna med bensin stopp. Halvvägs ut i ingenstans. Hahaha! Vi kunde inte låta bli och skratta lite!

Mums





Förhoppningsvist får vi låna bil på lördag igen, kanske ska ut och hälsa på lite släkt. Skönt att kunna åka dit, det blir ju en bit o åka.
Hoppas eran fredag blir fin! Själv har jag inga speciella planer än, men vad som helst kan hända !

Kommentarer
Postat av: Emma

Oj vilka fina bilder, känns lite somrigt :)



Jag har mailat dig förresten :) kram

2009-09-18 @ 09:21:22
URL: http://petersson84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0