Sy en cotehardie

Mitt sommarprojekt ska bli att sy en klänning, närmare bestämt en 1300-tals medeltids klänning. I ett rött ylletyg.


Har börjar pyssla med själva formgivningen av mönstret. Var lite svettigt minst sagt. Då man inte gärna vill bli nålstucken, men det är ganska stor risk när klänningen är en ganska figursydd sådan. Tyget ska nypas och dras in för att få bäst passform. Ska sy en provklänning först, innan jag ger mig på det dyra ylletyget. Vill inte direkt göra fel på den!

Denna framtida vackra skapelse ska bäras på Kungälvs medeltidsdagar nu i juli!



Kommentarer
Postat av: Patrik

Sv. Tack så väldigt mycket! Så glad jag blir :D

2012-06-13 @ 12:50:07
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com
Postat av: Therese

Åh, gud vad roligt!! Ska också ta och sy mig en klänning snart, fast inte så strikt "medeltidsenlig". Tänkte försöka satsa på att ha den klar lagom till Bilbo ^^

2012-07-16 @ 03:40:58
URL: http://miaulin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0