Music for the soul

När jag pendlar så mycket som gör, runt 4 timmar per dag, så blir det en hel del lyssnande på musik.
Jag tänkte att jag skulle dela med mig av mina favoritartister och några bra låtar:


Absoluta favoriter:

Kamelot - The Haunting, Soul Society, Memento Mori. Sångaren Roy Khan är helt fantastisk, och alla deras album är underbara.

Sirenia - To the other side, save me from myself, Sirens of the seven seas. Också helt underbart, älskar att dom har en latinsk kör med i många av sina låtar.

Nightwish - While your lips are still red, I wish I had an angel, Nemo. Nightwish är ju ett måste, många lyssnar inte till bandet efter deras förra sångerska Tarja lämnade det, men jag tycker senaste skivan har många bra låtar trots det.

Within temptation - Memories, Faster, The swan song. Underbar sångerska.

Sonata Artica - Broken, The last amazing grays, No dream can heal a broken heart.

Andra jag också gillar:
Amaranthe - Hunger.
Dead by april - Losing you.
Eluveitie - Thousandfold.
Evanescence - Bring me to life.
Breaking Benjamin - Blow me away.
The birthday massacre - Looking glass.

Det mesta där är Powermetal, gothic metal, symphonisk metal och progressive metal, men även en del rock.
Sådant kan få mig på så himla bra humör, speciellt när de är så vackra låtar!

Vilka är dina favoritartister och genrer?

Kommentarer
Postat av: Syndroma - ['Creative' is a way of life]

SV: Jag är ganska fyndig, om jag får säga det själv ;) Tack så mycket!



Jag är i många fall en allätare, men hjärtat slår lite extra hårt för rock, metal och synthrealterade genrer.

Spinnerette är en favorit hos mig, Brody is the bomb! Utöver det har vi Muse, Sonata Arctica, Blind Guardian, System of a Down, Queens of the stone age, Within Temptation, Nightwish, Röyksopp, Depeche Mode med ofantligt mycket mer. Lika bra att sluta nu, annars får du aldrig tyst på mig, haha.

2012-03-25 @ 09:38:01
URL: http://syndromas.blogg.se/
Postat av: Lesly Valencia

Gött med lite musiktips, precis vad jag behövde :) Jag gillar Amatanthe-hunger :) ska lyssna igenom de andra :)

2012-04-01 @ 11:14:43
URL: http://leslita.blogg.se/goja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0