Isildur - Egenheter

Tänkte jag skulle skriva lite om gojornas egenheter och personligheter, både bra och dåligt, kan vara skoj att se tillbaks på i framtiden, dom ändras ju trots allt genom åren.

Mitires egenheter
& Anárions egenheter

Isildur:


  • Hoppar mycket och högt, ibland tar han i så hårt att han nästan gör bakåtvolt. Hoppar gärna på kanten av sängen så han ramlar ner.

  • Hoppar när han är sur eller när han är lekfull. När han är sur så får man akta sig, för då är det blodigt allvar. bokstavligen.

  • Är smidig, flyger som en liten pilot i luften och gör u-svängar och kan landa på omöjliga ställen.

  • Badar endast i vattenskålen, men då är han redigt blöt efteråt.

  • Älskar pellets, och allt som inte är nyttigt. Favorit är vindruvor.

  • Gillar att säga "peek-a-boo" och titta bakom kuddar, sängar, garderober osv, antagligen för att kolla efter monster.

  • Kan säga "Peek-a-boo" på hundra olika sätt. Ett ledset peekaboo, ett glatt, ett argt, ett uppspelt, uppmärksammande osv. Ni förstår. Visste inte att det fanns sån väldig variation på det ordet.

  • Gillar att 'surfa' (gnugga) sig på alla mina kläder och mitt hår, men även handdukar. Helst om han eller jag är nybadad.

  • Kan se på milslångt avstånd om påsen är bara en påse, eller om det är en godis/chips påse. Som en blodhund!

  • Ska alltid dricka ur mitt glas när jag dricker. Svårast blir det med ett par läppar och två fågelhuvuden samtidigt.

  • Är alltid hungrig.

  • Skriker gärna mycket, högt och länge.

  • Bråkar gärna med Anárion, och när jag säger till honom, så rätar han på sig, gör ögonen stora och säger "peek-a-booooo?" Oskyldig är han ju...

  • Visar tydligt när han är på dåligt humör och kan hugga rätt bra.

  • Gillar inte främlingar, och inte när jag har utsläppt hår, eller har något skumt på mig eller så.

  • Kan fascinerat sitta och titta ut genom fönstret i en hel timme.

  • Ligger gärna på rygg och fingerbrottas.

  • När man ligger ner vill han helst stå mitt framför ansiktet så han är säker på att han syns. Helst på ansiktet.

  • När han är på goshumör så kan han sitta på axeln och luta sig mot en, eller gnugga nacken mot min näsa, för att visa att jag ska klia.


Kommentarer
Postat av: Lesly Valencia

HAhaha jätteroliga listor på alla tre. Tycker det är kul att Isidur ska stå mitt framför ansiktet och gärna på haha. Sookie gör också det, speciellt när jag försöker kolla på tv hehe Hae varit kul att höra Isidur säga "Peek-a-boo" på hundra olika sätt :D

2012-05-15 @ 14:35:37
URL: http://leslita.blogg.se/goja
Postat av: Lesly Valencia

Ja men Sookie förstår skillnaden att jag inte kommer tillbaka fortare om hon skriker när jag går ut genom ytterdörren. Smart pipifågel :)



Jaha kanske är vitbukade en ras som inte behöver putsa sig så mycket :)kanske är det lite fåfänga Sookie har. Typ som att stå framför spegeln länge och fixa sig hehe :P Ja och det med höger eller vänster fotad är intressant, observera din gojor lite så kanske du listar ut det. :D

2012-05-17 @ 14:19:17
URL: http://leslita.blogg.se/goja

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0